• Instagram
  • Facebook
  • WhatsApp
  • LinkedIn
Business Owner in Workshop

Boost your Business

Business Coaching voor elke ondernemer

Als je een geweldig idee hebt en je wilt de markt bestormen met je product of dienst, dan kun je alle hulp gebruiken die je maar kan vinden om je bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Mijn klanten zijn mijn eerste prioriteit, en mijn diensten bewijzen hoe toegewijd ik ben aan jouw succes.

analysing

Laten we het over de Business hebben, jouw Business. Ik wil alles weten over jou en je sterke punten, zelf gestelde doelen, je struggles, uitdagingen en je dromen

research

Creativiteit is de sleutel tot het vinden van de juiste oplossingen voor je uitdagingen. Wat maakt jou uniek?

DESIGNing

Om je bedrijf naar een hoger niveau te tillen, hebben we een Game-Plan nodig waarin je de controle over je tijd en energie pakt. Wij ontwerpen samen je routekaart naar succes

executing

Voer je nieuwe en verbeterde bedrijfsplan uit met nieuwe geleerde eigenschappen om je resultaten te maximaliseren

Analyseren

 

Tijdens een introductiegesprek wil ik veel weten over jou. Voornamelijk wat je motivatie is achter ondernemen. Ik ben nieuwsgierig naar je passie, je drive, je bron van inspiratie. Heb je bijvoorbeeld een sterke eigenschap waarmee je een dienst kunt vervullen voor klanten of heb je een financieel doel voor ogen en vind je een bepaalde vrijheid heel belangrijk? Wil je graag producten verkopen waar je sterk in geloofd, of sta je op de wereld om diezelfde wereld een handje te helpen en te veranderen?

Vragen over jou:

  • Wat zijn je sterke punten?

  • Waar ben je iets minder goed in?

  • Welke dromen heb je?

  • Welke valkuilen voorzie je?

  • Wat wil je graag leren?


De vraag is niet wat je gaat doen of al doet, maar waarom. Werken vanuit een passie is een motivatiefactor waar je veel profijt van hebt. Je kan grenzen verleggen en bergen verschuiven wanneer jij volledig in je kracht staat en weet waar je mee bezig bent. Stel jezelf de vraag waarom je de stap hebt gezet om te ondernemen. Elk antwoord is goed. Heb je het antwoord nog niet gevonden? Dat is natuurlijk geen probleem, dat doen we samen.

Daarnaast ben ik op zoek naar informatie over je bestaande of toekomstige onderneming. Voordat we überhaupt aan de slag kunnen met het bouwen van een plan, is het belangrijk dat we weten waar we staan.
 

Bedrijfsgerelateerde vragen tijdens het gesprek:

  • Zie je al concurrentie in je werkveld?

  • Heb je een andere onderneming als inspiratie?

  • Waar wil jij over 10 jaar staan met je bedrijf?

  • Wat is het verschil tussen jou en je concurrentie, wat maakt je speciaal?

Laat je niet afschrikken wanneer je het antwoord nog niet weet op deze vragen. Die komen er vanzelf! Met een beetje hulp schrijven we samen een bedrijfscultuur die perfect bij je visie past.

 

Onderzoeken

Market research, ofwel, onderzoek naar het verkopen van je product of het aanbieden van je dienst onder doelgroepen die naar je aanbod verlangen, bewust of onbewust. Welke groepen liggen in lijn met je visie en het aanbod, en bij welke groepen liggen de kansen in het vergroten van de impact van je business?

 

Om daarachter te komen maken we gebruik van veel cijfers en modellen. Cijfers die aantonen dat er een bepaalde interesse ligt, een trend is ontstaan of gaat ontstaan of dat er bepaalde vraagstukken liggen in de vorm van maatschappelijke problemen waar jij een oplossing voor hebt, of kunt vinden, in combinatie met jouw product of dienst. Een marktonderzoek bepaald ook de regio waar je het beste op in kan spelen. Dat allemaal in combinatie met je visie uiteraard.

 

Ontwerpen

Wat valt er te ontwerpen vraag je jezelf af? Ontzettend veel! Los van de website, Instagram en een visitekaartje, willen we beginnen met het ontwerpen van je bedrijfsplan. De basis informatie hebben we EN we hebben onderzoek gedaan. Nu is het de kunst om alle bevindingen te verwerken en in kaart te brengen.

Organisatie
Er valt genoeg te organiseren, trust me on that. Maar de vragen die we ons voornamelijk gaan stellen heeft te maken met je tijdsverdeling. Zowel de tijdsverdeling onder werkuren als privé. Het is bijzonder belangrijk dat er een goede balans is tussen werk en privé, waaronder ontspanning een hoofdzaak is. Ook al hebben we geen 9 tot 5 mentaliteit, het probleem is dat we vaak verloren kunnen raken in onze passie en ambitie. Een 6 urige werkdag kan zo 12 uur inpikken. Je raakt zelfs minder productief al zijn we erg gedreven, omdat er geen ontspanningsmomenten meer zijn, en je kan geen rust voor jezelf creëren. Onderzoek wijst uit dat bij volledige ontspanning het creatieve gedeelte van het brein het meest actief is.

Doelgroep
Het uittekenen van de groep mensen waar jij je op focust voor verkoop en dienstverlening is een beginsel van het ontwerpen van je plan. Na een goed onderzoek, kan jij aan de hand van je kennis, je expertise en de liggende marktkansen je ideale doelgroep(en) omschrijven.


Doelen
Men is vaak wat angstig voor het woord targets, al vind ik targets een bijzonder 'lekker' woord. Heerlijk om targets te halen! Vooral targets die ik persoonlijk stel, gebaseerd op wat ik wil. In mijn geval harde cijfers, maar in andere gevallen liggen doelen op persoonlijke ontwikkeling of relaties opbouwen. Doelen die passen in het traject waar jij je in bevindt, en niet waar een ander je in pushed.


Marketing Plan
Je Offline en Online zichtbaarheid vergroten door middel van websites, socials, netwerken en regionaal/landelijke branding. Een Marketing Plan ontwerpen is het leukste onderdeel! We willen precies uitdokteren hoe jij je product of dienst kenbaar kan laten maken aan de wereld.. Een fijne basis website kan ik overigens voor je in elkaar zetten, dan heb je daar tenminste geen omkijken naar.

 

Uitvoeren

Alles komt in de laatste fase samen. Dit is de fase waarin je droom vorm begint te krijgen want hierin komen alle getroffen voorbereidingen bij elkaar. Naast het uitvoeren van de plannen, kijken we direct naar resultaat behalen, vasthouden en doorontwikkelen in de vorm van - kleine greep uit de toolbox - :
 

  • Klantenbinding (Customer Retention)

  • Verkeer naar je site en socials

  • Bloggen

  • Het aanspreken van een koud netwerk

  • SEO (Search Engine Optimization) -
    ofwel, zorgen dat je site in google naar voren komt

  • Het stellen van maandelijkse -, kwartaal -, en jaar doelen

  • Aanpassen op invloeden van buitenaf - met betrekking tot je Business

Dit is overigens ook de fase waarin je bedrijfsactiviteiten kunt uitbesteden. Het hoeft niet alleen maar bij Business advies te blijven en een zeer waardevolle sessie zo nu en dan. Kijk naar de indeling van je werkuren, en waarin jij hulp kunt gebruiken.